27 Ağustos 2010 Cuma

İyi ki doğdun sevgili kız kardeşim Selen!


Bu yazının mevzu bahis olan doğum günü çocuğu benim biricik dostum Selen.Kendisiyle çocukluğumuzdan beri dipdibeyizdir.Biz birbirimizden çok farklıydık.O hep naifti,güleçti ve her cins insanı severdi bense aksine sevimsiz,uyuz bişeydim.İstemediğim kimseyle konuşmaz,beğenmediğim şeylere burun kıvırırdım.Zaten kardeş gibi büyüdük,yani o hep ailenin sevilen olgun çocuğu,bense prenses edasıyla burnu havada gezen şımarık velediydim.Aslında büyürken bizim işimiz pek bi zordu biriyle başedemezken iki çift ebeveynimiz vardı ya da onların mı işi daha zor bilemem de...(düşünsenize bi yaştan sonra herşeye ayılmış iki kız çocuğu) Gerçi o hiç sorun çıkarmazdı dedim ya hep şimdiki gibi iyi ve sevecendi.Bazen ben bu durumu kıskanırdım.Yok yani özenmezdim bildiğiniz kıskanırdım abi.
  Ha çok da zıtızdır biz.Misal; sinirleri bozulduğunda gülme krizine girer ortalıkta siniri sağlam adam bırakmaz,ben deli gibi ağlarım;o ağladığında yalnız kalmak ister,ben ağladığımda başımı onun omzuna yaslayıp çığırarak salya sümük olmak isterim,ya o kadar uyumludur ki yemek bile seçmez benim yemediğim şeylerin sayısı yediklerimden çok,yani siz düşünün inek gibi de yerim hani...Tabi büyüdükçe farklılıklarımızı kabullenmeye,bu durumun hoş tarafını görmeye başladık yani eşek değiliz.En çok anlaşmazlığa düşdüğümüz konulardan biri insanlarla olan sosyal ilişkiler.Bir dipnot eklemek gerekirse;açıkca söyliyeyim insanlara çok da bayılmıyorum.Genelleme yapmak istemem ama çıkarcı tavırlardan geçit bulamadığımız,sömürgen zamanlardayız,sanırım bunu yadsıyacak nitelikte kanıtı olan bi halk kahramanı da yoktur,neyse: Birlikte asansöre bile binmemek için depar attığım komşularımıza sevgili kız kardeşim yedi ceddine kadar hal hatır sorar.
  İnsanların dostlarını kardeşlerinden daha yakın gördüklerini duyardım ama çok etiket bulurdum böyle ithamları ama biz beş yaşımızda tanışan iki kız kardeşiz.Farklılıklarımız hep bizi bir arada tuttu aslında.Birbirimizin çatlaklarını doldurduk hem kendimizi hem birbirimizi güçlendirdik.Aramızdaki bağ aldığımız her darbeyle,geçirdiğimiz her güzel günle ve yediğimiz her haltla kopmaz hale geldi ve evet bizi kimse/hiçbir şey ayıramaz sanırım hayatımla ilgili bu kadar kesin konuşabileceğim tek hadise bu.O benden bir yaş büyük ama ben onun başına gelen her üzücü olayda hükümet gibi kadın kesilir,ablalık taslamaya kalkarım çünkü kardeşime zarar geldiğinde ben öfkeleniyorum.Kolay da değildir eminim on dört senenin her günü bana katlanmak ben şöyle biraz düşününce bile keçilerim inceden uzaklaşıyor.
  Neyse şimdi neden yazdım bunu hemen açıklayayım,içinde bulunduğumuz hafta itibariyle her gün birinin doğum günüydü ancak,bu haftasonu sevgili kızkardeşim on sekizinci yaşına basıyor (yani bir nevi kutlu doğum haftası tadındayız) bu durumu hem kutlamak hem de onun için bir şeyler çizittiriyim istedim.O gerçekten bir insanın sahip olabileceği en iyi dost,kardeş,yandaş hatta yoldaş.Uyumluluğunu,sağdıklığını ve dostluğunu test etmek için dilerseniz alın onu dağlara çıkarın gerilla olup test sürüşü yapın,testi geçecektir.Şu yerküre üzerinde ben dahil çoğu akıldan kusurlu insanı yargılamadan da kabullenmiş bilge bir şahsıyettir aynı zamanda.Eli eteği öpülesi bu canımın/cananımın doğum gününü tekrar kutluyorum iyi ki doğdun kızkardeşim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder